2 Eylül 2010 Perşembe

Renklerin Sudaki İzleri... Ebru Sanatı


http://www.hobimlemutluyum.com/Gallery.aspx?groupId=5&id=1463

Garanti Emeklilik Hobi Kulüplerinden, Resim Atölyesinin bir etkinliği olan Ebru Atölyesi'ne katıldım geçenlerde.

Ebru yapılışı itibariyle hep merak ve hayranlık uyandırmıştır bende.
Suda boyaların birbirine karışmadan oluşturduğu renk cümbüşü, çiçeklerin,desenlerin bir arada oluşturduğu o ahenk göz alıcı gelir.
Ebru Atölyesinde, Salat Metin (Ebru Sanatçısı) hocanın, bu sanatın başlangıcı ve süreci, kullanılan malzemelerin ne olduğu, boyaların birbirine karışmamasının neye bağlı olduğu ile ilgili bilgilendirmesi, nasıl yapıldığını göstermesinden sonra biz katılımcılarda ilk başlangıç olarak yaptığımız ''ebru'' larımıza sahip olduk.
Gerçekten çok keyifli ve bilgilendirici bir workshop oldu benim için.Gerçi benim ilk deneyimim, fotografta görüldüğü gibi, her bir yaprağı ve çiçekleri başka bir tarafa savrulmuş pek başarılı olmayan bir papatya olsa da onu ben çok sevdimm.
Sanırım yaşamımın fırsat bulduğum ilk anlarından birinde, bu sanatı en azından kendim için yapabilecek kadar öğrenebilecek düzeye gelmek için adımlar atacağım.

Bu atölye çalışmasını ve bizimle yapılan ropörtajları da fotografın altındaki linkten izleyebilirsiniz.

Gülbin Tatlıağız

4 yorum:

  1. sevgili gülbin, ben bir ebru aşığıyım. bundan 7 sene önce oldu tanışmam. üzerine 3 yıl çalıştım. şuan elime fırçamı alıp, boyalarımın izini hissedemiyorum. suyun üzerindeki aşk bambaşka. eğer adım atacaksan benim gittigim kursu önerebilirim. zira bu işi ehil kişilerden öğrenmek gerek.
    sevgiler diclekıyısı

    YanıtlaSil
  2. Ebru çalışmalarında en çok hoşuma giden lale desenleri :) Bir gün ebru yapmayı öğrenirsem ilk onu denerim herhalde :)

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Dicle,ebru ile uğraşmanın eminim hayatında bir çok şeye katkısını görmüşsündür, ne güzel...kursun adını ve bilgilerini mutlaka almak isterim.teşekkürler.

    Sevgili Mavi Masal, ben de lale desenini çok sevdim ama hep lale olmasın diye bütün katılımcılar farklı desenler denedi.Ama açıkcası benim de aklım lale de kalmadı değil :) İlerde öğrendiğimde sanırım bol bol lale yapacağım.Ah birde sümbül yaptı hocamız.o da çok güzeldi.Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ne kadar güzeeeel !!! sanatla ugrasan insanlari her zaman takdir etmisimdir !!

    YanıtlaSil