7 Mart 2012 Çarşamba

Fotograf...Kayıt...Ses

..........................................................................................................................................................
Yapı Kredi Yayınları'nın Ocak 2012 de yayınladığı,''Fotografını Bekliyorum'' bir ''Sabahattin Ali'' sergisi...
Elimdeki kitabın bir hazine olduğunu hissettiriyor bana.Sabahattin Ali'nin yaşamının, ailesinin içine girmiş, ailesinden,arkadaşlarından biriymiş gibi ona yakın, onunlasınız sanki...
''Beni kim hatırlarsa gülümseyecektir.Şimdiye kadar olduğu gibi, bundan sonra da sevdiklerim arasında hayattan korkan, yeis içinde olanlar bulunursa, onlara elimden geldiği kadar teselli ve cesaret vereceğim, onları felaketime karşı gülmeye sevk edeceğim ve hiç kimse benim dünyada en çok göz yaşı dökenlerden, cesaret ve neşesi az olanlardan biri olduğumu tahmin etmeyecektir.''
(Ayşe Sıtkı İlhan'a Mektup'tan.23 Ağustos 1933,Sinop)
Mutlaka edinin derim...
.............................................................................................................................................................
''Kayda Geçsin'' çünkü; bu zamanlar, o zamanlar...
NEDİM İLE AÇIK GÖRÜŞ: '' YA CESETSİN YA TOHUM ''
'' 'Arkadaş deli mi oldun sen! ' diye bağırdım: 'Ödümü kopardın!'
Avukat -tutuklu görüş odasının büyük penceresinden, ben Ahmet'le konuşurken Ahmet'in arkasından zıplayıverdi Nedim. Kocaman adam, kocaman gülüyordu.Ahmet hücresine giderken onu getirdiler görüş yerine.Baktım epey neşeli.İçimden 'Alıştı artık' dedim, 'alışmalarına sevinmemiz ne tuhaf 'dedim sonra.Ya da başlangıçta öyle bir niyetle masaya oturduk. ''
"Umut pek güven duyduğum bir sözcük değil, ben inadı tercih ederim.
Umudum yok olsa bile inadım var. İnsanın, yine de, her şeye rağmen iyi olabileceğine, bu ülkenin içinde, dövüldükçe içinin çok derinine kaçmış bir iyilik tohumu olduğuna dair bir inatçı imanım var. Benim de, benim gibilerin de bu ülkeye dahil olduğunu söylemek, sonra yeniden söylemek için sağlam tutmaya çalıştığım bir inadım var. Biz varız. Yani biz de varız..." diyor Ece Temelkuran.
Okuyun derim...
..............................................................................................................................................................
Yapı Kredi Yayınlarının Ocak 2010 da çıkardığı ''Nazım Hikmet Büyük İnsanlık-Kendi Sesinden Şiirler'' kitap albümü'nü bilirsiniz.
Bedri Rahmi Eyüpoğlu'nun kayda aldığı...
Nazım'ın sesinden şiirlerini dinlerken, şair'in kendi şiirini okurken kattığı ritmin doyumsuzluğunu nasılda aktarır dinleyene.

İşte yine Yapı Kredi Yayınları Şubat 2012 de, Orhan Veli'nin şiirlerini kendi sesinden dinleyebileceğimiz, ''Beni Bu Güzel Havalar Mahvetti'' adlı albüm kitabı da çıkardı.
Genel yayın yönetmeni Raşit Çavaş'ın yayına hazırlamış.

Bir ev, aile ,arkadaş ortamında...çevrenin sesleriyle,kapı gıcırtılarını bile duyabileceğiniz bir kayıt.

O kadar doğal okumuş ki Orhan Veli şiirlerini, gözlerinizi kapatıp İstanbul'u dinliyorsunuz sanki...
(Gülüşmeler)
Bana Oktay (Rıfat) fena halde içerledi.
Ben her şeyi oradan indiriyorum sanki.
O zamanlar karpuz alıyor yedek subay alayında gizlice.
Hanginiz bilir diyordu,karpuzun içini yiyip benim gibi Orhan'a kabuğundan fener yaptığımı...
(Gülüşmeler)
Sıradaki ''Tren Sesi''
Bu sevdiğim şiirlerden biri.
(Orhan Veli)

Gülbin Tatlıağız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder