13 Mart 2010 Cumartesi

2010 Türkiye'de Japon Yılı...



Çocukken babamın iş yerinden getirdiği yeni yıl takvimlerinden, Japon bahçelerinin fotograflarıyla, her bir ay için farklı kimonolar giymiş Japon kızları olanını çok severdim...
Önce bütün aylara bakardım heyecanla ve ay geçince, koparılanı ile defterimin ön yüzünü kaplardım.
Hala teknolojilerinin teknik kısmıyla ilgili fazla ilgim ve bilgim olmasa da, geleneksel yaşam tarzları,görsel ve yayın alanların da ürettikleri hep ilgimi ve beğenimi çekmiştir.
Özellikle filmleri,animeleri ve mangaları...takip etmeye de çalışıyorum elimden geldiğince...

Osmanlı İmparatorluğu'na ait, Ertuğrul Fırkateyni'nin Japonya'yı ziyareti ve ardından yaşanan felaket ile başlayan Türk-Japon dostluğu çerçevesinde gerçekleştirilen 2010 Türkiye'de Japon Yılı etkinlikleri içinde;
Ocak Ayında gerçekleştirilen ''Japon Filmleri Festivali''ne katılmıştım.
Alem adamlar aslında :)
Katı kuralcılıklarını orda da bize sundular.Festival filmleri ücretsizdi.Bunun için şöyle bir yöntem düşünmüşler.Önce sıraya girip, birer sıra numarası alıyorsun.Sonra tekrar kuyruğa girip sıra numarası aldığını gösterip ,oturacağın koltuğun numarasını alıyorsun:))
Kuyruk sürekli uzayıp gitti böylece.Bizler bu tür beklemelere ve sıralara tahammülsüz bir milletiz haliyle...
mırıldanmalar yükselerek sesli itirazlara dönüşünce sırayı nihayet bizim doğrumuzu keşfedip, 2.filmde sadece koltuk numarası vererek sınırlandırdılar :)))

15-16-17 Ocak tarihlerin de İstanbul Maçka Cine Bonus'da yapılan fim festivali içindeki filmlerden hepsine yetişemesem de seyrettiklerim hepsi çok güzeldi.Özellikle ''Edo'' döneminde geçen, bir aşk hikayesinin anlatıldığı (ki o dönem filmlerini çok seviyorum),''Yamazakura-Yaban Kiraz Çiçekleri'' ve Zirve-Nirengi Taşları Kayıtları'' gerçekten seyrettiğime değen filmler oldu.


Yarının Anıları
Yönetmen : Yokihiko Tsutsumi
Yapım Yılı : 2005






Yamazakura-Yaban Kiraz Çiçekleri
Yönetmen : Tetsuo ŞİNOHARA
Yapım yılı :2007







Nasıl Kendim Oldum
Yönetmen : Cun İÇİKAVA
Yapım yılı : 2007






Sevgili Doktor
Yönetmen : Miva NİŞİKAVA
Yapım yılı : 2009








Dün Hiroşima'da, Bugün Hiroşima'da
Yönetmen : Kiyoşi SASABE
Yapım Yılı : 2007







Zirve -Nirengi Taşı Kayıtları
Yönetmen : Daisaku KİMURA
Yapım Yılı : 2009








Etrafımızdakiler
Yönetmen : Ryosuke HAŞİGUÇİ
Yapım Yılı : 2008





DVD olarak bulabilirseniz bu filmleri izleyin derim.

''Japon yılı'' etkinlikleri ile ilgili bilgiye aşağıda ki link den ulaşabilirsiniz.


www.tr.emb.japan.go.jp/japonya2010/index.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder