3 Mart 2010 Çarşamba

Haberler

Ünlü Yönetmen, Senarist ve Oyuncu, Yılmaz Duru vefat etti.


77 yaşında hayata veda eden Duru, Türk Sineması'nda bir çok film de yönetmenlik,senaristlik ve oyunculuk yaptı.



Yönettiği bazı filmler ;
İnce Memed Vuruldu
Zalimler
Erkekler Ağlamaz

Oyunculuk yaptığı filmlerden bazıları;
Beni Şafakta Vurdular
Ölmek İstiyorum
Hancı
Acı Zafer



Tüm rahmetler üzerine olsun...



- Fransa'nın Oscar'ı sayılan Cesar Ödülleri 35. kez sahiplerini buldu.



Yönetmenliğini Jacques Audiard'ın yaptığı, Fransa'da ki hapsihane hayatını ve azınlıklar arasındaki diyaloğu konu alan,''Un Prophete'' (Peygamber) filmi 10 ödül birden aldı.(En İyi Yönetmen, En İyi Aktör ve En İyi İstikbal Vadeden Oyuncu(Tahar Rahim),En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu(Niels Arestrup), En İyi Dekor ( Michel Barthelemy), En İyi Fransızca Film, En İyi Montaj (Juliette Welfling), En İyi Fotograf (Stephanie Fontaine), En İyi Uyarlama (Jacques Audiard), En İyi Orjinal Senaryo ( Jacques Audiard,Thomas Bidegain,Abdul Raif Dafri, Nicolas Peufaillit) )


- Amerikalı Aktör Harrison Ford'a ''Yaşam Boyu Başarı'' ödülü layık görüldü.


- En İyi Yabancı Film Ödülü'nü ise, yönetmenliğini ve başrol oyunculuğunu Clint Eastwood'un üstlendiği '' Gran Torino '' filmi aldı. (Film de eşi yeni vefat etmiş bir Kore Gazisinin hayatı konu ediliyor.)




Shrek Forever After, İlk defa Tribeka Film Festivali'nde gösterilecek.


Shrek'in sonuncu filmi 3 Boyutlu olarak gösterime girecek.

Türkiye'de '' Shrek Sonsuza Dek Mutlu'' ismiyle 28 Mayıs'ta vizyona giriyor

ABD'nin önemli Film Festivallerinden olan Tribeka 21 Nisan - 2 Mayıs tarihleri arasında sürecek.

2 yorum:

  1. Gül sayesinde ulaştım bloğunuza.Yorum kabul ediyormusunuz bilmiyorum ama çok beğendiğimi yazmak istedim.Benim için ideal bir blog olmuş.Bende arkadaşlarım sayesinde bu yıl blog sahibi oldum "bir anda".Yazmak,daha doğrusu paylaşmak çok zevkliymiş.Artık şunu yedim,şunu okudum diye tek tek herkesi aramıyorum,sadece yazıyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim :)Sizin paylaşımlarınızı da okudum, çok beğendim.Yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil