10 Mart 2010 Çarşamba

Bin Muhteşem Güneş

Pek bir kararsız kaldım.''Uçurtma Avcısı''nı bu kitaptan daha önce mi paylaşsam? diye. Ama Uçurtma Avcı'sının hem kitabı, hem de filmi daha önce yayına ve gösterime girdiği için daha çok insana ulaşmıştır diye düşünüyorum. Beni çok etkilemiş...hatta sarsmış bir kitaptır!



Yazarı Khaled Hosseini'nin benim bildiğim kadarıyla 2 kitabı yayınlanmış zaten.

Bin Muhteşem Güneş

Afganistan'da KADIN olmak! diye başlayabiliriz kitabı anlatmaya.

Ne kadarını anlayabiliriz, ne kadarını anlatabiliriz...
yaşamadığımız, gözümüzle görmediğimiz diyarlarlardan.
Anlatsa, anlatsa yazarı anlatır ...ve öyle bir anlatır...öyle bir dil kullanır ki!..
Meryem olursunuz, Leyla olursunuz...
Afganistan olur ülkeniz ...
Acı çöker yüreğinize...
vücudunuz peltedir yerler de tekmelenmekten...
gözünüzün önünde hep Raşit'in size göz dağı veren parmağını görürsünüz.
Giysiniz burka olur üstünüz de...
Taliban'ın yağmaları, bombaları, zalimliklerinin korkusu sarar, sıçratır satırlar arasından bedeninizi.
Ama aşkı hiç bırakmazsınız yüreğiniz de.Tarık'a doğru akar gidersiniz.


Uçurtma Avcısı kadar olmasa da...beni hayal kırıklığına uğratmış bir kitap da değil ''Bin Muhteşem Güneş''.

Yazarın Demokrasi'yi Amerika'nın sağladığı görüşüne rağmen, elimden bırakmadan okuduğum bir kitap oldu.


Okuyun derim...

2 yorum:

  1. Bende eklemeyi düşünüyordum.Aylar önce okumama rağmen etkisi hala üzerimde.Kitabın kapağını her gördüğümde içim acıyor.Erken yaşta evlendirilen kız çocukları, burkaların arkasındaki o kadınlar, bir an evvel bitirmek için sabaha kadar okumuştum.Paylaştığınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok etkileyici.Uçurtma Avcısı'nı da okumuşsunuzdur...O beni sarsmıştı gerçekten

    YanıtlaSil