21 Mart 2010 Pazar

Good Will Hunting ALTYAZI

Will : Burası gerçekten güzel.Buradaki kuğuları ihtiyacın olduğu bir anda ortadan kaybolan dostlara benzetiyorsun sanırım.
McGuire : Önceki gün bana söylediklerini düşündüm.Resmimle ilgili.
Will : Ah
McGuire : Gece boyunca bunu düşündüm.Sonra bir şeyi farkettim ve derin bir uykuya daldım, seni de hiç düşünmedim.Neyi farkettim dersin?
Will : Bilmiyorum
McGuire : Sen daha çocuksun.Konuştuğun şeyler hakkında en ufak bir fikrin yok.
Will : Ah teşekkür ederim.
McGuire : Önemli değil. Sen Boston'ın dışına hiç çıkmadın.
Will : Evet öyle
McGuire : Sana sanat hakkında bir şey sorsam bana her kitaptan özetler verebilirsin.Michelangelo hakkında çok şey biliyorsundur. Çalışmaları, siyasi görüşleri, yaşam felsefesi, cinsel tercihleri, her ayrıntıyı. Ama Sistina kilisesi'ndeki o kokuyu bana tarif edemezsin. Çünkü orda durup o güzel tavana hiç bakmadın, görmedin.

Sana kadınları sorsam bana tercihlerini sıralayabilirsin.Belki bir kaçıyla birlikte oldun.
Sevdiğin bir kadının yanında uyanmanın gerçek mutluluk olduğundan söz edemezsin.

Zor çocuksun.

Belki sana savaşı sorsam bana Shakespeare'in sonelerinden biriyle karşılık verirsin. Sen bir savaş yaşamadın. En iyi arkadaşını kollarında kaybetmedin. Son nefesini verirken onu seyretmedin.

Sana sevgiyi sorsam şiirle karşılık verirsin.Bir kadının gözlerinin içine hiç bakmamışsındır.Kendini çaresiz hissetmemişsindir.

Allah bu dünyaya melek göndermiştir.Seni cehennemden uzak tutmak için.Ve onun meleği olduğunu asla farkedemezsin.Sonsuza kadar sevmek nedir bilemezsin...

Her şeyi yaşarsın. Kanseri bile. İki ay boyunca hastanede onun yanında olup, elini tutmak nedir bilemezsin. Doktorlar senin gözlerinde ziyaret saatinin anlamsızlığını görürler.Sevdiğin birini kaybetmedin. Çünkü bu sadece kendinden çok sevdiğin birini kaybettiğinde ortaya çıkar. Senin hiç bir şeyi sevecek kadar cesur olduğunu sanmıyorum...

Sana bakınca zeki ve kendine güvenen birini görmüyorum.Korkak ukala değersiz bir çocuk görüyorum.

Ama sen bir dahisin!..

1997 ABD yapımı filmin yönetmeni Gus Van Sant
Senaryo : Matt Damon, Ben A ffleck

2 yorum: